איך לבנות פרופיל מקצועי בלינקדאין

אחד השינויים המשמעותיים ביותר שהאיצה הקורונה הוא כל סוגיית המעבר לדיגיטל. גם עולם ההשמה שבשנים האחרונות החל לעבור בהדרגה לאונליין, קיבל השנה את החותמת הסופית – כשחלק גדול מהעובדים, עובדים ישירות מהבית וגם תהליך ההשמה נעשה אונליין בעיקר באמצעות פלטפורמות כמו לינקדאין.


סוף שנת 2020, הקורונה מכה בכל העולם וגם שוק העבודה עובר שינויים קיצוניים ואתם... עדיין שולחים קורות חיים במייל/בדואר ומצפים שמישהו יקרא אותם. העולם השתנה – מה אתכם?

אחד השינויים המשמעותיים ביותר שהאיצה הקורונה הוא כל סוגיית המעבר לדיגיטל. גם עולם ההשמה שבשנים האחרונות החל לעבור בהדרגה לאונליין, קיבל השנה את החותמת הסופית – כשחלק גדול מהעובדים, עובדים ישירות מהבית וגם תהליך ההשמה נעשה אונליין בעיקר באמצעות פלטפורמות כמו לינקדאין.

פרופיל לינקדאין – הפנים שלכם ברשת

לינקדאין משמשת כיום ככרטיס ביקור לכל דבר ובמקרים רבים הרושם המקצועי הראשוני שמקבלים המעסיקים הפוטנציאליים שלכם.

חיפוש בגוגל אחר השם שלכם לרוב יציף את פרופיל הלינקדאין והפייסבוק שלכם בתוצאות הראשונות. פרופיל לינקדאין, למי שלא מכיר/ה, מציג בעצם את קורות החיים שלכם.

לינקדאין – רשת חברתית עסקית

לינקדאין נרכשה לפני מספר שנים על ידי מייקרוסופט ומאז היא משתדרגת משנה לשנה ומושכת אליה יותר ויותר גולשים (נכון לסוף שנת 2020 יש בלינקדאין קרוב ל- 800 מיליון משתמשים, כחלק גדול מהם עובדים בהייטק בתפקידים בכירים – סמנכ"לים, מנכ"לים, VP'S ועוד.) לצד אנשי השמה ומחפשי עבודה, לינקדאין נחשבת כיום גם לרשת פרסום B2B האפקטיבית ביותר כיום.

מי יכול למצוא עבודה דרך לינקדאין?

זה נכון שההייטק זה קהל היעד העיקרי בלינקדאין. אבל אם תעשו חיפוש מעמיק במנוע החיפוש הפנימי בלינקדאין, תגלו שיש לא מעט תעשיות ובעלי תפקידים שמנהלים את הקריירה שלהם דרך לינקדאין.

איך לבנות פרופיל לינקדאין מקצועי – דגשים חשובים:


ממליץ לכם לצפות בסרטון הבא: 

       


  • תמונת פרופיל – תמונת פנים רשמית, ייצוגית. מומלץ גם לשלב תמונת Cover.

  • שם פרופיל – מומלץ לכתוב את השם שלכם גם באנגלית וגם בעברית (לאלו שהחליטו לחפש אתכם בעברית בלינקדאין או בגוגל).

  • Headline – אם הייתם צריכים לתאר את עצמכם במשפט שיווקי אחד (ליתר דיוק 120 תווים) – מה הייתם רושמים? תחשבו כאן גם על שימוש במילות מפתח רלוונטיות (מילים רלוונטיות מהתחום שלכם שמעסיקים/מגייסים כנראה יחפשו).

  • Feature – זה לא המקום להתבייש, זה המקום להחצין את החוזקות שלכם. אם יש לכם סימוכין ומראי מקום שיכולים לאמת ולהציג את סיפורי ההצלחה שלכם – זה המקום.

  • About: אם מקודם היו לכם 120 תווים ב- Headline, עכשיו יש לכם תקציר באורך של 2000 תווים לפרט ולספר קצת על עצמכם – מהו הניסיון המקצועי, למה כדאי לעבוד אתכם, איך תרמתם לארגונים ומקומות עבודה קודמים שעבדתם בהם.

  • ניסיון תעסוקתי: כאן למעשה אתם כותבים את קורות החיים שלכם. אין כאן כוונה להכניס כל דבר שאי פעם עשיתם – פרופיל לינקדאין בעיקר אמור להציג את הניסיון הרלוונטי לתחום שלכם ולמה שאתם מחפשים להתעסק בו כיום.

  • השכלה: גם כאן, אין טעם לציין כל קורס שאי פעם עברתם, אלא בעיקר הכשרות והסמכות רלוונטיות לתחום המקצועי שלכם.

  • מכתבי המלצה / Skills & endorsements: זה נחמד שאתם מדברים על עצמכם, אבל כאן יש לכם גם אפשרות להציג מה אומרים עליכם. דמיינו שאתם שולחים קורות חיים מבוססי ממליצים.



כתיבת קורות חיים ובניית פרופיל לינקדאין – איך עושים את זה נכון?

יש תורה שלמה מאחורי כתיבת קורות חיים והקמת פרופיל לינקדאין. בסופו של יום אתם רוצים לבלוט בין עשרות/מאות קורות חיים אחרות. מומלץ ללמוד מפרופילים אחרים בלינקדאין איך לבנות פרופיל לינקדאין באופן מקצועי – רצוי לבחון פרופילים ותיקים ופעילים עם אלפי חברים. בכל הקשור לכתיבת קורות חיים, מומלץ להסתייע בכותבים מקצועיים שמגיעים מעולם ההשמה ובעלי ניסיון בכתיבת קורות חיים.

שימו לב: היום, לצד כתיבת קורות חיים בעברית, מומלץ מראש לכתוב גם את קורות החיים באנגלית. זה לא קריטי בכל תחום, אך במרבית התעשיות בהייטק זה קריטי.


נוכל לעזור לכם בנושאים אלו ואף לעזור עם הכנה לראיון עבודה.


טיפ אחרון:

שליחת קורות חיים לא מספיקה. אם אתם רוצים ליצור לעצמכם הזדמנויות, אתם חייבים לעשות לעצמכםנטוורקינג.


ממליץ לצפות בסרטון הבא: