איך למצוא עבודה בעולם דיגיטלי?

חיפוש עבודה, מציאת עבודה ועולם ההשמה בכלל השתנו באופן משמעותי בשנים האחרונות. אם בעבר היינו שולחים קורות חיים או נרשמים לאתרי דרושים כלליים, היום ישנה תעשייה שלמה שבעיקר נמצאת אונליין ולמעשה חלק גדול מניהול הקריירה שלנו עבר לרשתות החברתיות ולבניית מוניטין ברשת.



מיתוג אישי זה לא רק לעצמאים

כדי שתבינו איך בכלל מתחיל חיפוש עבודה בעולם דיגיטלי – אתם קודם כל צריכים להבין שאין כיום הבדל משמעותי בין שכירים לעצמאיים. בעבר היה נהוג לחשוב שמיתוג אישי הוא נחלתם הבלעדית של יזמים ועצמאיים שנדרשים לשווק את עצמם. אך במציאות ועולם שבו שכירים נשארים באותו מקום עבודה פחות משנתיים בממוצע ובמציאות שבה אין וודאות למקום העבודה הבא שלי – נדרשת עבודה אישית של כל אחד ואחת מאיתנו – שכיר או עצמאי על מנת לבנות לעצמנו מוניטין חיובי אונליין.

הפנים שלכם נמצאות בלינקדאין ופייסבוק

אחד הדברים הראשונים שאנחנו עושים כיום כשאנחנו רוצים לברר מידע על מישהו – זה לחפש את השם שלו בגוגל. יצא לכם פעם לבדוק מהן 2 התוצאות הראשונות שעולות כשמחפשים אחר השם שלכם בגוגל?

לרוב התוצאות שיעלו בראש תוצאות החיפוש יהיו: פרופיל הלינקדאין ופרופיל הפייסבוק שלכם.

אם אלו התוצאות הראשונות שעולות בחיפוש אחר השם שלכם – אלו גם הפנים שלכם והרושם הראשוני שיקבלו מחר מעסיקים פוטנציאליים וכל מי שירצה להכיר אתכם ולעבוד אתכם.

נטוורקינג – מישהו שמכיר מישהו שמכיר מישהו

אחד המשפטים שאני הכי אוהב מהסדרה "הבורר" הוא: "תמצא לי מישהו שמכיר מישהו שמכיר מישהו". האמת במדינת ישראל, שאני נוהג לקרוא לה מדינת הנפוטיזם והקומבינות כולם מכירים את כולם. ואם אתם לא מכירים את כולם או לא יודעים להגיע לכל אחד – אתם בפער מהמתמודדים האחרים.

המטרה של נטוורקינג היא לבנות רשת קשרים שתעזור לנו לנהל את הקריירה ולהתקדם בחיים.

נטוורקינג יעיל יכול לעזור לכם להשיג כמעט כל דבר שתרצו:

  • ניהול קריירה, מציאת עבודה, מציאת עובד, מציאת שותף לעסק

  • גיוס כספים

  • היכולת להגיע למקבלי החלטות בארגונים שונים - פתיחת דלתות

  • גיוס לקוחות

  • להשיג "קומבינות" כמעט בכל מקום – אם זה שולחן במסעדה נחשבת, או כרטיס כניסה לאירוע נחשק – נטוורקינג זה הבסיס להכול.

אז איך למצוא עבודה בעולם דיגיטלי? כמה טיפים:

  1. תבנו לעצמכם מוניטין אונליין – תכתבו מאמרים, צרו סרטונים, תתארחו בפודקאסטים / וובינארים של אתרים בתחום שלכם.

  2. תפיצו את התכנים שלכם ברשתות החברתיות

  3. תבנו רשת קשרים שמכירה אתכם ויודעת מה החוזקות המקצועיות שלכם.

  4. תפרגנו לאנשים אחרים – זה יחזור אליכם.

  5. השתתפו בכנסים, אירועים של התעשייה שלכם (גם אם הם אונליין)

  6. תעקבו אחרי חידושים בתחום שלכם ותשתפו עדכונים בקבוצות מקצועיות רלוונטיות בלינקדאין ובפייסבוק.

  7. הלמידה אף פעם לא נגמרת. תמיד תדאגו להיות מעודכנים בכל מה שקורה וללמוד את הכלים החדשים בתחום שלכם.

  8. תזכרו שרק אתם מנהלים את הקריירה שלכם – אף אחד לא יעשה את זה בשבילכם.


לסיכום צפו בסרטון הבא: