עשו: עיצוב בהיר ונקי
עיצוב מסורבל ועמוס, שימוש בכמה סוגי פונטים, עיצוב לא אחיד או רווח קטן עד בלתי נראה – כל אלה עלולים לגרום למעסיק לוותר על קריאת המסמך די מהר. אבל אנחנו בחלק שמפרט מה כן כדאי לעשות, ולכן נייעץ לכם לשמור על עיצוב בהיר, נקי, קריא ונעים לעין. איך עושים זאת נכון? בחרו בפונט אחד, ועצבו את התוכן עם עזרים שונים – כותרות משנה, בולטים, נקודות, דגשים במקומות הנכונים ועוד. השתמשו בצבע אחד בלבד, ותוודאו שיש רווח מספק בין השורות (1.15-1.5).
אל תעשו: מסמך ארוך מדי
מסמך העולה על שני דפים הוא פשוט לא מסמך קורות חיים שישרת אתכם בצורה טובה. נקודה. מספיק שהמגייס יאבד את הדף השני או מספיק שיתמזל מזלכם ויקבל את המסמך שלכם מנהל גיוס עייף – והופס, כל העבודה הקשה שלכם תרד לטמיון. יכול להיות שמי שנחשף לקורות החיים שלכם פשוט יתייאש מראש ויעדיף שלא לקרוא את קורות החיים שלכם בכלל. וודאו שכל הפרטים שלכם נכנסים במסמך בעל עמוד אחד בלבד.
עשו: מגיע לכם להשוויץ
אם יש מסמך שבו אתם יכולים להתרברב ולהשוויץ ביכולות שלכם, הרי שקורות חיים הוא בדיוק המסמך הזה. קיבלתם קידום או העלאה בגלל הביצועים שלכם? הזכירו זאת. עבדתם לצד מנכ"ל החברה או הובלתם תהליך משמעותי מול לקוח גדול? ציינו את שמם! ציון היכולות שלכם, המיומנויות שצברתם והוכחות שאנשים האמינו בכם פשוט גורמת לכם להיות אטרקטיביים יותר בעיני מנהלי הגיוס. וזה חשוב!
אל תעשו: פירוט של כל מה שעשיתם אי פעם
המגמה שלמדתם בתיכון, הקורס המיוחד שלקחתם לפני שני עשורים והעבודה הראשונה שקיבלתם עליה שכר – כל אלה נהדרים בתור אנקדוטות, אך אין סיבה שהם יהיו חלק מקורות החיים שלכם. נכון, יש סיבה שבגללה קוראים למסמך הזה "קורות חיים", אך זה לא אומר שעליכם לכתוב ה-כ-ל. מה כן? פרטו את התחנות החשובות בקריירה שלכם, ובעיקר את זו שרלוונטית לתפקיד שאתם מתמיינים אליו.
עשו: גיבוי חוזקות בעובדות
יש לכם הישג בולט? מדהים! פרטו את ההישג במספרים – באחוזים, בנתונים, בעובדות מוצקות. ככל שתפרטו עליו יותר בצורה המגובה בעובדות, כך הזרקור עליו יהיה משמעותי יותר ואתם תשכנעו את מנהלי הגיוס שאתם באמת שווים.