האם יש כללים לכתיבת קורות חיים?

אם אתם חושבים לקחת את הצעד הבא בקריירה שלכם, הדבר הראשון שאתם חייבים לדאוג לו הוא כתיבת קורות חיים מעולים, לא פחות. מתי בפעם האחרונה עדכנתם אותם? אם אתם לא זוכרים – כנראה שעבר מאז מספיק זמן והגיע העת לפתוח את המסמך מחדש ולערוך בו שינויים, קטנים או גדולים. אך האם יש כללים לכתיבת קורות חיים? האם יש דגשים מיוחדים ופרטים שחייבים להיכלל בהם? הנה המדריך המלא שיסייע לכם לגבש את המסמך הכי עדכני, איכותי ומבריק שאפשר!


הכלל הראשון: לא חורגים מעמוד אחד

אם מנהל הגיוס יקבל את קורות החיים שלכם ויבזבז 20 שניות בניסיון לחפש את העמוד הראשון והעמוד השני שלו – כבר ה"מנייה" שלכם תצנח משמעותית. מנהלי גיוס נחשפים לאינספור קורות חיים ביום, ולכן אתם חייבים ללכוד את תשומת ליבם כבר בשניות הראשונות. אז הכלל הראשון שלנו הוא: לא חורגים מעמוד אחד. אלא אם כן אתם מגישים בקשה להיות שותפים או מנכ"לים בארגון מסוים, דף אחד של קורות חיים לגמרי יספיק. כדי לקצץ בקורות החיים שלכם ולמלא את כל הדרוש כך שיספיק לעמוד אחד בלבד, פשוט זכרו את מטרת המסמך – לא לפרט ולהציג את כל מה שעשיתם אי פעם, אלא בעיקר להראות שיש לכם את הרקע, הכישורים הדרושים והניסיון לתפקיד הרלוונטי.

הכלל השני: עברית מושלמת

השגיאה הקלה ביותר בניסוח, הטעות הדקדוקית הקלה ביותר ושגיאת כתיב מכל סוג שהיא עשויה לפסול את המועמדות שלכם די בהתחלה. ככל שהעברית שלכם טובה ותקנית יותר, הניסוח קולח (במגבלות הז'אנר, כמובן…) יותר ואתם מציגים את עצמכם באופן רהוט ומנוסח היטב, כך מנהלי גיוס ומעסיקים לעתיד ייקחו אתכם יותר ברצינות. זהו כלל חשוב מאוד, וכדאי מאוד להתעכב עליו. לפני שאתם שולחים את קורות החיים שלכם, עברו עליהם שוב ושוב ובחנו אותם, ושלחו את המסמך גם לחברים שיחוו דעה נוספת ויוודאו שאין לכם שגיאות כתיב מכל סוג שהוא.

כלל שלישי:PDF ולא מסמך פתוח

שמירת קורות החיים שלכם כקובץPDF ולא במסמך פתוח (דוגמתWORD), שומרת את הטקסט והעיצוב המדויק כתמונה "קפואה", וכך תוכלו להיות בטוחים שמנהלי הגיוס צופים במסמך בדיוק כפי ששמרתם אותו, מבלי שהטקסט זז או העיצוב השתנה. אם תשלחו את המסמך כמסמך פתוח, יש סיכוי שהעיצוב, הפורמט ואפילו הגופן ייראו אחרת במחשב שלהם, ולא כפי שהתכוונתם שיהיה.

כלל רביעי: כמה שיותר נתונים מוכחים

כל אחד יכול לומר שהוא הצטיין בתפקיד האחרון בו שימש. כדי לעשות יותר מזה ולבלוט באמת, עליכם להוכיח זאת. מספרים, אחוזים ועובדות התומכות בקביעה שלכם יוכיחו למנהלי הגיוס שיש לכם רקורד של הצלחה. כך למשל, במקום לכתוב: "השלמתי בהצלחה את יעדי המכירות", נסו להשתמש בעובדות מוצקות, דוגמת: "השלמת יעדי המכירה באופן עקבי 100% מהזמן, ומכירה מעל הממוצע 25% מהזמן, בחמשת החודשים האחרונים".