טיפים לכתיבת קורות חיים

כתיבת קורות חיים בצורה נכונה, עשויה לשפר את סיכוייכם להתקבל למשרה המבוקשת. הכרת הכללים השונים לכתיבת קורות חיים תאפשר לכם להפיק מהם את המקסימום


קורות חיים הם מסמך שנועד לאגד ולהציג השכלה, הישגים, תעודות והכשרות, יכולות וניסיון תעסוקתי. המסמך מהווה את נקודת המפגש והמגע הראשונית של מועמדים לעבודה עם המעסיק. מדובר למעשה בכלי שיווקי היוצר רושם ראשוני בעל השפעה על הסיכוי שלכם להתקבל לעבודה. לפניכם טיפים חשובים ומועילים לכתיבה נכונה של קורות חיים.

כללים לכתיבה נכונה של קורות חיים לשיפור סיכוייכם לקבלת המשרה

חשוב להבין כי קורות החיים אמורים להציג את ההתאמה שלכם לתיאור המשרה ולהוכיח כי יש בידכם את הניסיון התעסוקתי ואת היכולות הנדרשות.

  • סדר כרונולוגי – מומלץ להציג את הפרטים השונים בסדר כרונולוגי. בראש העמוד יופיעו מקומות העבודה האחרונים בהם עבדתם וככל שתרדו במסמך קורות החיים, כך תרדו בציר הזמן. הסדר הכרונולוגי אהוב על מעסיקים משום שהוא ברור וקל למעקב. הכלים המועילים בכתיבת קורות חיים בסדר כרונולוגי הינם: בחלק הראשון יופיעו שלוש נקודות מפתח, בחלק השני, ניסיון תעסוקתי, חלק שלישי – השכלה וחלק רביעי ואחרון – פרטים נוספים.

  • ניסיון תעסוקתי – המטרה שלכם היא שהמעסיק יזמן אתכם לראיון עבודה. חשוב להבין, כי המעסיק מביט מספר שניות בקורות החיים שלכם ולכן עליכם להיות ממוקדים ויש להימנע מתוכן לא רלוונטי ומחזרות מיותרות. סעיף זה נועד להראות למעסיק כי אתם מתאימים לעבודה וכי הינכם בעלי הכשרה ויכולת למילוי התפקיד בצורה הטובה ביותר. ציינו את מקומות העבודה והתפקידים ופרטו נקודות מפתח והישגים בולטים.

  • נקודות מפתח – שימוש בנקודות מפתח מועיל למדי בניסוח קורות חיים. הצגת הפרטים בצורה של נקודות מאפשרת לפתח אותם וליצור משמעות לכל משרה בה עבדתם.

  • פרטים אישיים – שם מלא, מספר טלפון, כתובת מלאה, אימייל, פרופיל לינקדאין במידה וקיים. וודאו כי הפרטים האישיים שלכם נכונים ומעודכנים ויאפשרו למעסיק ליצור אתכם קשר.

  • השכלה ושירות צבאי – לאחר פירוט הניסיון התעסוקתי שלכם, פרטו אודות ההשכלה שרכשתם ושירותכם הצבאי. הוסיפו פרטים רלוונטיים נוספים במידה וקיימים דוגמת קורסים מקצועיים ושליטה ביישומי מחשב.

  • פרטים טכניים – מומלץ לצמצם את קורות החיים לעמוד אחד ולוותר על פרטים שאינם רלוונטיים או מועילים. לגבי גודל וסוג הגופן, הרי שאין כלל אחד, אך חשוב לבחור בגופן שיאפשר למעסיק לקרוא את המסמך בצורה קלה. ברוב המקרים, נהוג לעשות שימוש בגופן אריאל (Aria)l בגודל 11 לתוכן עצמו ו – 12 לכותרות. הקפידו על שימוש במרווחים בין הפסקאות ואל תותירו שטחים ריקים.

כעת אתם מצוידים בכלים ובטיפים המועילים לכתיבת קורות חיים בצורה נכונה שתציג אתכם באופן מיטבי בפני המעסיק. ניסוח קורות החיים בהתאם לכללים הללו, ישפר את סיכוייכם לקבלת המשרה המבוקשת.